EDYCJA 2021/2022

Lepiej Bez Smogu - latawiecMotywem przewodnim edycji 2021/22 został latawiec – najstarszy i najprostszy konstrukcyjne przyrząd latający cięższy od powietrza, znany już kilkaset lat przed naszą erą. Symbolizuje wszystko to, co w myśli technicznej sprzyja łączeniu ambitnych i pięknych rozwiązań z poszanowaniem dla środowiska, czy szerzej: cywilizację i naturę.

W tej odsłonie skupiliśmy się na promocji celu nadrzędnego Saint-Gobain: Making the World a Better Home. To od naszych codziennych decyzji – od segregacji śmieci aż po decyzje budowlano-remontowe – zależeć będzie jakość życia kolejnych pokoleń.

Specjalnie dla Was w EDYCJI 2021/2022:

  • zaktualizowaliśmy wg aktualnych zasad programu Czyste Powietrze nasz e-book, kompleksowo i przystępnie przedstawiający temat termomodernizacji, korzyści i możliwości dopłat ze środków państwa
  • przeprowadziliśmy kreatywny konkurs dla inwestorów – zwycięzcy otrzymali ciepłe komplety czapek i szalików z kolekcji Reprezentacji Polski w skokach narciarskich oraz voucher na wypoczynek wśród natury
  • zorganizowaliśmy akcję edukacyjną dla szkół popularyzującą zagadnienia termomodernizacji – w jej ramach jedna z gliwickich szkół, gdzie uczniowie zaangażowali się w szereg działań i przygotowali ciekawe prace konkursowe, otrzymała oczyszczacze powietrza do swoich klas.

Głośne #LepiejBezSmogu – finał akcji Saint-Gobain w gliwickiej szkole

Uroczystym finałem konkursu organizowanego przez gliwicką Szkołę Podstawową nr 8 i marki ISOVER, RIGIPS, WEBER zakończono 3 edycję kampanii społecznej #LepiejBezSmogu. Uczniowie poszerzyli wiedzę na temat termomodernizacji w kontekście poprawy jakości powietrza, ale też wykazali się kreatywnością w zespołowej rywalizacji o atrakcyjne nagrody – oczyszczacze powietrza do swoich klas.

Konkurs internetowy dla inwestorów i finał edycji w gliwickiej szkole

W odpowiedzi na otaczające nas realia wysokich cen prądu i gazu, w kolejnej edycji naszej kampanii 2022/23 skupiamy się na możliwościach ograniczania wydatków na ogrzewanie domów. W ramach działań edycji 2022/23:

  • stworzyliśmy kalkulator termomodernizacji, który wylicza korzyści finansowe i ekologiczne Twojej termomodernizacji po wyborze typu budynku, materiału ścian zewnętrznych oraz wariantu termomodernizacji, a na koniec proponuje gotowe rozwiązania dostosowane do Twoich założeń;
  • nagraliśmy program #LBS, po którego obejrzeniu dowiecie się jak przeprowadzić termomodernizację, jakie ulgi i dofinansowania można na nią otrzymać oraz poznacie zmiany wprowadzone w programie „Czyste Powietrze” od 2023 r.
  • ponownie zaktualizowaliśmy nasz e-book, odpowiadający na Wasze wątpliwości dotyczące tematu termomodernizacji

EDYCJE 2019/2020 i 2020/2021

O smogu i jego negatywnych konsekwencjach mówi się dużo używając języka strachu. O tym, co realnie wpływa na poprawę jakości powietrza niewiele. Wiedzę tę, pozytywnie, niesie kampania „Lepiej bez smogu”. Aby wygrać, musimy zacząć działać i wiedzieć jak. 

Każdy z nas może zrobić coś, co wpłynie pozytywnie na środowisko, a razem możemy osiągnąć wielki sukces!

Kampania „Lepiej bez smogu” wystartowała wiosną 2019 roku, a jej ambasadorami zostali znani i lubiani sportowcy – Kamil Stoch, Anka Dziedzic oraz Antonio Lindback. W filmach i social mediach zwracali Waszą uwagę na dotąd pomijaną kwestię efektywnej izolacji budynków i zachęcali wszystkich do działania na rzecz poprawy jakości powietrza w Polsce.

Dzięki współpracy ze sportowcami, poprzez niestandardowe działania, pokazaliśmy, że walka ze smogiem i poprawa jakości powietrza to nasz wspólny cel i wyzwanie, z którym trzeba się zmierzyć tak jak w rywalizacji sportowej.

Do grona naszych ambasadorów dołączyła też Beata Sadowska – dziennikarka i prezenterka, promotorka eko i „slow life”, która przekonywała, że alerty smogowe nie kłamią i zachęcała do realizacji strategii małych kroków w walce o poprawę jakości powietrza.

Zobaczcie zresztą sami:

AMBASADORZY

Beata Sadowska

Znana dziennikarka i reporterka telewizyjna, hołdująca zasadzie: „małymi krokami do wielkich zmian”. Propagatorka idei slow life, z dużym naciskiem na codzienność we właściwym rytmie. Zaprawiona w boju aktywistka na rzecz ekologii.

„Wierzę w metodę małych kroków. Wierzę, że zmiana zależy od każdego z nas. Walka o lepsze powietrze to nasz wspólny obowiązek. Nie ma co czekać. Dlatego tu jestem. Zdecydowanie uważam, że #lepiejbezsmogu."

Kamil Stoch

Trzykrotny indywidualny mistrz olimpijski, mistrz świata, wielokrotny triumfator zawodów pucharu świata w skokach narciarskich, jeden z najbardziej utytułowanych polskich sportowców. Góral z krwi i kości o silnym poczuciu tożsamości regionalnej. Z miłości do gór i natury wspiera działania mające na celu poprawę stanu środowiska naturalnego.

„Na co dzień mieszkam w Zakopanem, gdzie smog towarzyszy nam niemal przez całą zimę. Gdy tylko dostałem propozycję udziału w kampanii na rzecz poprawy jakości powietrza, wiedziałem, że to projekt, w który chcę się zaangażować. Z ISOVER miałem już okazję współpracować i wiem, że razem możemy zrobić wiele dobrego."

Anka Dziedzic

Dyplomowana trenerka, blogerka, influencerka, propagatorka aktywnego stylu życia, autorka programów treningowych i książek o zdrowym żywieniu. Prywatnie żona i mama dwóch córeczek.

„Kiedyś sądziłam, że smog jest głównie problemem Krakowa, jednak rok temu w szatni przedszkola moich dzieci pojawiła się tablica przedstawiająca stan powietrza w Warszawie. W miarę upływu czasu przeraziło mnie to, jak często widniało na niej: „Powietrze jest bardzo zanieczyszczone. Nie wychodź na spacer i nie wietrz pokoju”. Teraz już nie mam wątpliwości, że problem smogu dotyczy nas wszystkich. Cieszę się, że mogę wziąć udział w tej kampanii i dołożyć swoją cegiełkę do poprawy jakości powietrza w Polsce.."

Antonio Lindback

Urodzony w Brazylii, szwedzki żużlowiec ścigający się w polskiej lidze. Dwukrotny zdobywca złotego medalu w Indywidualnych Mistrzostwach Świata na Żużlu. Wielki pasjonat narciarstwa i zwariowany tata, walczący o „skandynawskie” powietrze w Polsce.

Zdecydowałem się wziąć udział w kampanii Lepiej bez smogu, ponieważ widzę jak wielkim problemem w kraju jest smog. Spędzam w Polsce większą część roku – mam tu przyjaciół, znajomych, kibiców – i wszyscy oddychamy tym samym, zanieczyszczonym powietrzem. Włączyłem się w ten projekt, bo nie chcę być obojętny. Wierzę, że odpowiednie działania pomogą nam uporać się z tym problemem.

FILMY PROMOCYJNE

Start kampanii

Żyjemy coraz szybciej, mocniej, intensywniej. A gdyby tak zwolnić i… złapać chwilę oddechu? Niestety, na co dzień oddychamy bardzo zanieczyszczonym powietrzem, a smog stał się jednym z największych zagrożeń współczesnego świata.

Zareagujmy, zanim będzie za późno.

Każdy z nas może zrobić coś, co wpłynie pozytywnie na środowisko, a razem możemy osiągnąć wielki sukces!

Dlatego w kampanii LEPIEJ BEZ SMOGU wspólnie z Kamilem Stochem, Anką Dziedzic oraz Antonio Lindbackiem, zachęcamy do działania na rzecz poprawy jakości powietrza w Polsce.

Start kampanii

Do udziału w filmie zaprosiliśmy wszystkich Ambasadorów kampanii Lepiej Bez Smogu!

Kamil Stoch, Anka Dziedzic, Antonio Lindback i Beata Sadowska, w niecodzienny sposób, zwracają naszą uwagę na właściwe przygotowania do sezonu… grzewczego.

Wiedzą, że smog to poważny przeciwnik i dlatego, żeby go pokonać trzeba działać wspólnie!

Połącz siły z naszą ekipą i sprawdź, jak możesz zadać smogowi decydujący cios!

CLEAN ADS

W 2 edycji kampanii „Lepiej bez smogu” odwiedziliśmy największe miasta w Polsce (Kraków, Wrocław, Warszawa, Poznań, Łódź, Katowice), gdzie na murach i ulicach wykonaliśmy nasze Clean Ads, czyli odwrócone graffiti. W ten nietuzinkowy, ale bardzo obrazowy sposób, zwracamy uwagę na problem smogu. Napisy wykonane wodą nie tylko są całkowicie eko, gdyż nie posiadają jakichkolwiek środków chemicznych, ale przede wszystkim pokazują i uświadamiają czym oddychamy.

Aby wzmocnić przekaz nakręciliśmy serię krótkich filmów, w których lektorem była nasza ambasadorka Beata Sadowska. Podczas kręcenia na warszawskich ulicach pojawił się prawdziwy bohater. Jeden z przechodniów opowiedział o tym, jak smog wpływa na życie w wielkim mieście. Jego wypowiedź posłużyła jako zakończenie filmów z akcji „Clean Ads”.

Dusisz się tą sytuacją?

Dusisz się tą sytuacją? Widzisz obojętność ludzi, wobec tego co się dzieje? Nie musisz w tym uczestniczyć. Nie wahaj się i wyjdź z ukrycia! Zbierz w sobie odwagę i przygotuj się do zmian.

Nie możemy przecież tego tak zostawić!

Nadszedł przełomowy moment

Nadszedł przełomowy moment. Oddychanie zanieczyszczonym powietrzem nie wchodzi już w grę. Pokaż innym, że czas na zmiany! Weź sprawy w swoje ręce. Twoja determinacja to ogromny krok w walce ze smogowym problemem.

Mamy nadzieję, że jesteś gotowy

Wyzwanie zalało ulice!

Udało się! Zadanie wykonane. Fala informacji zalała polskie miasta. Sytuacja wygląda bardzo źle. Przyłącz się do wyzwania na lepiejbezsmogu.pl i aktywnie działaj na rzecz poprawy jakości powietrza w Twojej okolicy. Możesz zrobić naprawdę wiele.

Już wiesz, dlaczego to robimy?

ROZMOWY W STUDIO

Razem z Beatą Sadowską w specjalnie zaaranżowanym studio #lepiejbezsmogu nakręciliśmy 4 odcinkową serię filmową, w której prowadząca spotyka się z pracownikami ISOVER. Dziennikarka przybliżała problem zanieczyszczonego powietrza oraz tematykę termoizolacji. Swoją wiedzą i doświadczeniem pomagali jej w tym eksperci ISOVER.

W ramach działań edukacyjnych przygotowaliśmy pierwsze wydanie praktycznego poradnika w formie e-booka z którego każdy mógł dowiedzieć się od czego zacząć termomodernizację domu, uzyskać dotację oraz w jaki sposób skutecznie zaizolować dach, ściany i strop.

Przygotowaliśmy także raport „Polska ocieplona” przedstawia najważniejsze korzyści wynikające z termoizolacji domów jednorodzinnych i ocenę potencjału rządowego programu „Czyste Powietrze”.

Chcesz wiedzieć więcej
o korzyściach z termomodernizacji
i możliwościach jej przeprowadzenia?

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

    Administratorem Twoich danych jest Saint-Gobain Construction Products Polska sp. z o.o. KLIKNIJ TU i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.