EDYCJA 2021/2022
Motywem przewodnim edycji 2021/22 został latawiec – najstarszy i najprostszy konstrukcyjne przyrząd latający cięższy od powietrza, znany już kilkaset lat przed naszą erą. Symbolizuje wszystko to, co w myśli technicznej sprzyja łączeniu ambitnych i pięknych rozwiązań z poszanowaniem dla środowiska, czy szerzej: cywilizację i naturę.
W tej odsłonie skupiliśmy się na promocji celu nadrzędnego Saint-Gobain: Making the World a Better Home. To od naszych codziennych decyzji – od segregacji śmieci aż po decyzje budowlano-remontowe – zależeć będzie jakość życia kolejnych pokoleń.
Specjalnie dla Was w EDYCJI 2021/2022:
- zaktualizowaliśmy wg aktualnych zasad programu Czyste Powietrze nasz e-book, kompleksowo i przystępnie przedstawiający temat termomodernizacji, korzyści i możliwości dopłat ze środków państwa
- przeprowadziliśmy kreatywny konkurs dla inwestorów – zwycięzcy otrzymali ciepłe komplety czapek i szalików z kolekcji Reprezentacji Polski w skokach narciarskich oraz voucher na wypoczynek wśród natury
- zorganizowaliśmy akcję edukacyjną dla szkół popularyzującą zagadnienia termomodernizacji – w jej ramach jedna z gliwickich szkół, gdzie uczniowie zaangażowali się w szereg działań i przygotowali ciekawe prace konkursowe, otrzymała oczyszczacze powietrza do swoich klas.
Głośne #LepiejBezSmogu – finał akcji Saint-Gobain w gliwickiej szkole
Uroczystym finałem konkursu organizowanego przez gliwicką Szkołę Podstawową nr 8 i marki ISOVER, RIGIPS, WEBER zakończono 3 edycję kampanii społecznej #LepiejBezSmogu. Uczniowie poszerzyli wiedzę na temat termomodernizacji w kontekście poprawy jakości powietrza, ale też wykazali się kreatywnością w zespołowej rywalizacji o atrakcyjne nagrody – oczyszczacze powietrza do swoich klas.
Konkurs internetowy dla inwestorów i finał edycji w gliwickiej szkole
W odpowiedzi na otaczające nas realia wysokich cen prądu i gazu, w kolejnej edycji naszej kampanii 2022/23 skupiamy się na możliwościach ograniczania wydatków na ogrzewanie domów. W ramach działań edycji 2022/23:
- stworzyliśmy kalkulator termomodernizacji, który wylicza korzyści finansowe i ekologiczne Twojej termomodernizacji po wyborze typu budynku, materiału ścian zewnętrznych oraz wariantu termomodernizacji, a na koniec proponuje gotowe rozwiązania dostosowane do Twoich założeń;
- nagraliśmy program #LBS, po którego obejrzeniu dowiecie się jak przeprowadzić termomodernizację, jakie ulgi i dofinansowania można na nią otrzymać oraz poznacie zmiany wprowadzone w programie „Czyste Powietrze” od 2023 r.
- ponownie zaktualizowaliśmy nasz e-book, odpowiadający na Wasze wątpliwości dotyczące tematu termomodernizacji
EDYCJE 2019/2020 i 2020/2021
O smogu i jego negatywnych konsekwencjach mówi się dużo używając języka strachu. O tym, co realnie wpływa na poprawę jakości powietrza niewiele. Wiedzę tę, pozytywnie, niesie kampania „Lepiej bez smogu”. Aby wygrać, musimy zacząć działać i wiedzieć jak.
Każdy z nas może zrobić coś, co wpłynie pozytywnie na środowisko, a razem możemy osiągnąć wielki sukces!
Kampania „Lepiej bez smogu” wystartowała wiosną 2019 roku, a jej ambasadorami zostali znani i lubiani sportowcy – Kamil Stoch, Anka Dziedzic oraz Antonio Lindback. W filmach i social mediach zwracali Waszą uwagę na dotąd pomijaną kwestię efektywnej izolacji budynków i zachęcali wszystkich do działania na rzecz poprawy jakości powietrza w Polsce.
Dzięki współpracy ze sportowcami, poprzez niestandardowe działania, pokazaliśmy, że walka ze smogiem i poprawa jakości powietrza to nasz wspólny cel i wyzwanie, z którym trzeba się zmierzyć tak jak w rywalizacji sportowej.
Do grona naszych ambasadorów dołączyła też Beata Sadowska – dziennikarka i prezenterka, promotorka eko i „slow life”, która przekonywała, że alerty smogowe nie kłamią i zachęcała do realizacji strategii małych kroków w walce o poprawę jakości powietrza.
Zobaczcie zresztą sami:
AMBASADORZY
Beata Sadowska
Znana dziennikarka i reporterka telewizyjna, hołdująca zasadzie: „małymi krokami do wielkich zmian”. Propagatorka idei slow life, z dużym naciskiem na codzienność we właściwym rytmie. Zaprawiona w boju aktywistka na rzecz ekologii.
„Wierzę w metodę małych kroków. Wierzę, że zmiana zależy od każdego z nas. Walka o lepsze powietrze to nasz wspólny obowiązek. Nie ma co czekać. Dlatego tu jestem. Zdecydowanie uważam, że #lepiejbezsmogu."
Kamil Stoch
Trzykrotny indywidualny mistrz olimpijski, mistrz świata, wielokrotny triumfator zawodów pucharu świata w skokach narciarskich, jeden z najbardziej utytułowanych polskich sportowców. Góral z krwi i kości o silnym poczuciu tożsamości regionalnej. Z miłości do gór i natury wspiera działania mające na celu poprawę stanu środowiska naturalnego.
„Na co dzień mieszkam w Zakopanem, gdzie smog towarzyszy nam niemal przez całą zimę. Gdy tylko dostałem propozycję udziału w kampanii na rzecz poprawy jakości powietrza, wiedziałem, że to projekt, w który chcę się zaangażować. Z ISOVER miałem już okazję współpracować i wiem, że razem możemy zrobić wiele dobrego."
Anka Dziedzic
Dyplomowana trenerka, blogerka, influencerka, propagatorka aktywnego stylu życia, autorka programów treningowych i książek o zdrowym żywieniu. Prywatnie żona i mama dwóch córeczek.
„Kiedyś sądziłam, że smog jest głównie problemem Krakowa, jednak rok temu w szatni przedszkola moich dzieci pojawiła się tablica przedstawiająca stan powietrza w Warszawie. W miarę upływu czasu przeraziło mnie to, jak często widniało na niej: „Powietrze jest bardzo zanieczyszczone. Nie wychodź na spacer i nie wietrz pokoju”. Teraz już nie mam wątpliwości, że problem smogu dotyczy nas wszystkich. Cieszę się, że mogę wziąć udział w tej kampanii i dołożyć swoją cegiełkę do poprawy jakości powietrza w Polsce.."
Antonio Lindback
Urodzony w Brazylii, szwedzki żużlowiec ścigający się w polskiej lidze. Dwukrotny zdobywca złotego medalu w Indywidualnych Mistrzostwach Świata na Żużlu. Wielki pasjonat narciarstwa i zwariowany tata, walczący o „skandynawskie” powietrze w Polsce.
Zdecydowałem się wziąć udział w kampanii Lepiej bez smogu, ponieważ widzę jak wielkim problemem w kraju jest smog. Spędzam w Polsce większą część roku – mam tu przyjaciół, znajomych, kibiców – i wszyscy oddychamy tym samym, zanieczyszczonym powietrzem. Włączyłem się w ten projekt, bo nie chcę być obojętny. Wierzę, że odpowiednie działania pomogą nam uporać się z tym problemem.
FILMY PROMOCYJNE
Start kampanii
Żyjemy coraz szybciej, mocniej, intensywniej. A gdyby tak zwolnić i… złapać chwilę oddechu? Niestety, na co dzień oddychamy bardzo zanieczyszczonym powietrzem, a smog stał się jednym z największych zagrożeń współczesnego świata.
Zareagujmy, zanim będzie za późno.
Każdy z nas może zrobić coś, co wpłynie pozytywnie na środowisko, a razem możemy osiągnąć wielki sukces!
Dlatego w kampanii LEPIEJ BEZ SMOGU wspólnie z Kamilem Stochem, Anką Dziedzic oraz Antonio Lindbackiem, zachęcamy do działania na rzecz poprawy jakości powietrza w Polsce.
Start kampanii
Do udziału w filmie zaprosiliśmy wszystkich Ambasadorów kampanii Lepiej Bez Smogu!
Kamil Stoch, Anka Dziedzic, Antonio Lindback i Beata Sadowska, w niecodzienny sposób, zwracają naszą uwagę na właściwe przygotowania do sezonu… grzewczego.
Wiedzą, że smog to poważny przeciwnik i dlatego, żeby go pokonać trzeba działać wspólnie!
Połącz siły z naszą ekipą i sprawdź, jak możesz zadać smogowi decydujący cios!
CLEAN ADS
W 2 edycji kampanii „Lepiej bez smogu” odwiedziliśmy największe miasta w Polsce (Kraków, Wrocław, Warszawa, Poznań, Łódź, Katowice), gdzie na murach i ulicach wykonaliśmy nasze Clean Ads, czyli odwrócone graffiti. W ten nietuzinkowy, ale bardzo obrazowy sposób, zwracamy uwagę na problem smogu. Napisy wykonane wodą nie tylko są całkowicie eko, gdyż nie posiadają jakichkolwiek środków chemicznych, ale przede wszystkim pokazują i uświadamiają czym oddychamy.
Aby wzmocnić przekaz nakręciliśmy serię krótkich filmów, w których lektorem była nasza ambasadorka Beata Sadowska. Podczas kręcenia na warszawskich ulicach pojawił się prawdziwy bohater. Jeden z przechodniów opowiedział o tym, jak smog wpływa na życie w wielkim mieście. Jego wypowiedź posłużyła jako zakończenie filmów z akcji „Clean Ads”.
Dusisz się tą sytuacją?
Dusisz się tą sytuacją? Widzisz obojętność ludzi, wobec tego co się dzieje? Nie musisz w tym uczestniczyć. Nie wahaj się i wyjdź z ukrycia! Zbierz w sobie odwagę i przygotuj się do zmian.
Nie możemy przecież tego tak zostawić!
ROZMOWY W STUDIO
Razem z Beatą Sadowską w specjalnie zaaranżowanym studio #lepiejbezsmogu nakręciliśmy 4 odcinkową serię filmową, w której prowadząca spotyka się z pracownikami ISOVER. Dziennikarka przybliżała problem zanieczyszczonego powietrza oraz tematykę termoizolacji. Swoją wiedzą i doświadczeniem pomagali jej w tym eksperci ISOVER.
W ramach działań edukacyjnych przygotowaliśmy pierwsze wydanie praktycznego poradnika w formie e-booka z którego każdy mógł dowiedzieć się od czego zacząć termomodernizację domu, uzyskać dotację oraz w jaki sposób skutecznie zaizolować dach, ściany i strop.
Przygotowaliśmy także raport „Polska ocieplona” przedstawia najważniejsze korzyści wynikające z termoizolacji domów jednorodzinnych i ocenę potencjału rządowego programu „Czyste Powietrze”.