Uroczystym finałem konkursu organizowanego przez gliwicką Szkołę Podstawową nr 8 i marki ISOVER, RIGIPS, WEBER zakończono 3 edycję kampanii społecznej #LepiejBezSmogu. Uczniowie poszerzyli wiedzę na temat termomodernizacji w kontekście poprawy jakości powietrza, ale też wykazali się kreatywnością w zespołowej rywalizacji o atrakcyjne nagrody – oczyszczacze powietrza do swoich klas.
W konkursie udział wzięło aż 155 z 222 uczniów szkoły nr 8 w Gliwicach. Wstępem do konkursu były przygotowane i prowadzone przez nauczycieli spotkania edukacyjne. Podczas tych zajęć poprzez rozmowy i zabawę, przekazywane były informacje związane z walką o czyste powietrze, także poprzez termomodernizację domu. Uczniowie z ciekawością rozmawiali m.in. o tym, w jaki sposób i czym ogrzewa się dom, ale także zwracali uwagę na aspekty ekonomiczne, wynikające z odpowiedniej termoizolacji budynku.
– Lekcje przeprowadzone z dziećmi pozwoliły im pokazać, w jak różnych aspektach można chronić środowisko, bo to nie tylko segregowanie śmieci czy palenie odpowiednim paliwem, ale przede wszystkim działania pasywne, jak termomodernizacja. Mam także informacje od rodziców, że wiedza zdobyta podczas spotkań, przeniosła się również na edukację rodzin – mówi Grzegorz Klyszcz, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 8 w Gliwicach-Bojkowie.
Zadaniem konkursowym było jak najciekawsze zobrazowanie hasła konkursu #Lepiej Bez Smogu – dzieci wykazały się pomysłowością tworząc dzieła plastyczne, ale także wiersze, makiety domów oraz filmy. Jury konkursowe miało nie lada wyzwanie, aby wskazać zwycięską klasę. Zakończenie konkursu zwieńczone było rozdaniem nagród: oczyszczaczy powietrza z kompletem filtrów, a także drobnych upominków. Podczas ich wręczania można było usłyszeć również głośno wykrzyczane hasło kampanii #Lepiej Bez Smogu.
– Jury konkursu miało utrudnione zadanie, ponieważ prace były różnego rodzaju, o różnym stopniu zaangażowania i wykonania. Tak naprawdę wszyscy biorący udział w konkursie są wygranymi. Wywalczyli oni dla swoich klas oczyszczacze powietrza, a wyłonione przez jury 1. miejsca, zostały nagrodzone dodatkowymi upominkami – dodaje Pan Grzegorz Klyszcz.
Dyrektor placówki stwierdził również, że w szkole planowane są działania, mające na celu dalszą edukację dzieci w kontekście walki ze smogiem: – Temat ekologii jest tematem na lata, jeszcze wiele mamy do zrobienia, chcemy pomagać mieszkańcom naszej miejscowości w znalezieniu możliwości zmiany jakości środowiska na lepsze. Akcja w szkole była jednym z filarów kampanii społecznej #Lepiej Bez Smogu, przeprowadzonej przez marki ISOVER, RIGIPS i WEBER w całej Polsce. 3. odsłona wydarzenia prowadzona była pod hasłem „Radość bierze się z powietrza” i obejmowała m.in. konkursy, e-booka „Termomodernizacja zysk dla Ciebie i środowiska” o charakterze poradnika nt pozyskiwania środków z dotacji na termomodernizację. Sukcesywnie wzbogacano też platformę www.lepiejbezsmogu.pl o treści związane z tym, aby bez smogu żyło się po prostu lepiej.